DESENVOLUPAMENT DE LES MEVES COMPETÈNCIES


















Edició:
1ª.
Dates: 22 i 23 d'octubre , 5 i 6, 19 i 20, i 26 i 27 de novembre
Hores: 30 hores No. de crèdits: 3
Lloc: Aula 2.12 de l'Edifici Polivalent del Campus de
Cappont.
Horari : Divendres: 17 a 21h i dissabtes de 10 a 14 h
Preu: 40 € [estudiants universitaris]
90 € [públic general]
60 € [aturats]

PRESENTACIÓ

“Vull que t’entusiasmis amb qui ets, el que ets, el que tens i el que encara hi ha per tu. Vull inspirar-te perquè te n’adonis que pots arribar molt més allà d’on estàs ara”
Virginia Satir

Et convidem a connectar-te amb les teves ganes d’aprendre de tu, del teu potencial i del dels altres, per a viure la vida que tu vulguis.
Ser conscient de les teves capacitats, habilitats i disposició per aprendre: com el fet d’integrar-ho et permetrà desenvolupar-les i ampliar els teus horitzons. Degustar cada passa que t’apropi al teu objectiu.
Aprendre a mirar-te, partint del que ja tens, valorant el coratge de reconèixer allò que encara està per desenvolupar, per seguir eixamplant el teu espai de benestar personal i professional.
Aquesta és una proposta de recreació, apostant per un aprenentatge integral:
A què et vols atrevir per a viure millor?

ADREÇAT A:

Estudiants en processos de formació i d’aprenentatge [qualsevol especialitat] i professionals, en especial del món educatiu [mestres, professors/es, entre d’altres] interessats a trobar noves eines per afrontar el reptes que proposen les noves coordenades socials. Així mateix pot aportar al totes les persones que d’una o altra forma estan relacionades o bé acompanyen processos d’aprenentatge [mares, pares en especial, i diferents tipus de d’agents tutorands ]


PROFESSORAT:
Alba Peñalver, Camila Lizama, Jordi Muñoz i equip Coaching Lleida.


OBJECTIUS Y COMPETÈNCIES
L’objectiu general del curs és formar a estudiants i professionals del món educatiu en el desenvolupament de competències de manera que permeti a l’aprenent/a conèixer quina és l’habilitat que desitja desenvolupar i la manera d’avaluar-ne el procés d’adquisició, fins a consolidar-ne una actuació satisfactòria.

L’aprenentatge està orientat a adquirir les següents competències:

• Contribuir al benestar de la persona, i més encara en aquests primers passos cap a l’emancipació, que són decisius en la construcció de la definició de la persona que vol ser.
• Oferir una mirada de respecte cap al propi procés de reconeixement i després relacionar-se, el que ens qüestiona directament la forma d’estar en el món.
• Potenciar l’autoconeixement i l’autoestima.
• Connectar amb les diferents emocions i necessitats que tenim.
• Alliberar-nos de les pors que ens allunyen i ens impedeixen ser qui som i què volem.
• Estimular les qualitats expressives i el potencial creatiu.
• Despertar una mirada lúdica a la vida: riure i somriure.
• Generar un punt de vista crític constructiu sobre la realitat prendre consciència de la situació i del que em genera, com a primer pas per a la transformació.
• Despertar la inspiració, validant el que som i el que podem oferir.
• Establir nous llaços i estructures grupals i, com a conseqüència, ampliar el nivell de sociabilitat a través del respecte absolut del que som i dels altres.
• Desenvolupar la plasticitat: com ens creem i recreem a cada instant.
• Inspirar la capacitat de donar (contenir, donar recursos, permetre, ser model, etc.) i rebre (deixar-se entusiasmar i inspirar per i per a la creativitat i plasticitat dels demés).
• Promoure un context per a l’aprenentatge en què el respecte, l’acceptació, el reconeixement i la creativitat siguin claus per a què sorgeixi el millor i on cadascú pugui expressar el seu potencial.

TEMARI I CONTINGUT:

1. Preguntes clau en el desenvolupament de competències:
1.1. Què és una competència?
1.2. “Sóc capaç de...”, “sóc competent en...”: quin és l’estat actual de les meves competències?
1.3. Les competències alineades amb el meu desig: “Vull ser capaç de...”: què desitjo assolir?; què vull aprendre a fer?
1.4. Què em falta encara per desenvolupar? Com puc generar nous hàbits per reforçar-les?
2. Model:
2.1 Diagnòstic: On estic? i on vull arribar?
2.2 Bretxa a desenvolupar: què, de quina manera, on, quan, amb qui?
2.3 Avaluació de competències: com puc saber que vaig desenvolupant una habilitat?
3. Inspiració v/s Imitació: a qui admiro?, amb qui m’inspiro?
4. Per a què em serveix tenir un objectiu a desenvolupar?: autoconfiança i motivació.

METODOLOGIA

Activitats eminentment de caràcter vivencial, on la conversació grupal és prioritària. Per a aquest tipus d’aprenentatges considerem és ideal treballar des de la metodologia del coaching (conversar, fer preguntes, reflexionar)
• Dinàmiques grupals: activitats per grups on també fomentarem que s’organitzin per a plantejar i desenvolupar un tema a la resta dels companys i les companyes
• Role-playings: activitats d’aprenentatge per “simulació”, on els i les participants viuen una experiència “com si” fos real.
• Reflexions a partir del material bibliogràfic (lectures, pel•lícules, exposicions d’art, performances culturals, etc): busquem estimular l’esperit crític del jovent, i que pugui crear un intercanvi amb els seus companys i les seves companyes on el valor de l’opinió i les creences de les altres persones sigui crucial.

AVALUACIÓ:
Continuada i de procés.

INFORMACIÓ I MATRÍCULA:
info@coachinglleida.com
Per A fer efectiva la matrícula pots ingressar l’import en un dels següents números de compte indicant el nom del curs i els cognoms de l’alumne.
C/C La Caixa 2100 0004 45 0201313569
C/C Ibercaja 2085 9456 61 0330526842
Pots confirmar l’ingrés amb un e-mail a info@coachinglleida.com indicant-nos les teves dades

COACHING LLEIDA
Pl. Sant Joan, nº8, 4t 5a 25007 Lleida
Diputación 322 Ppal. 1ª. Barcelona. 08009 (Delegació Barcelona)
Tf.: 973 234 934 / 646 177 952 / info@coachinglleida.com